EPFL Valais Wallis

With its 13 laboratories active in the key fields of energy, environment and health, 226 researchers, administrative and technical staff, 85 doctoral students, 40 nationalities, firmly integrated into the Energypolis project, the Valais campus plays its full part in promoting research and innovation in the heart of the Alps.
Le campus de EPFL Valais Wallis

Pole of Excellence at the foot of the peaks

Dedicated mainly to scientific research and innovation in the fields of energy, green chemistry, health and the environment, the EPFL Valais Wallis campus brings together 226 researchers, administrative and technical staff from four faculties. The next phase of the project dedicated to research on the Alpine and polar environments (Alpole) will bring together 200 additional researchers including the Swiss Polar Institute at the end of 2021. By this date, more than 400 people will be active on the Sion site.