Presentation

Some key figures

Find out more

EPFL Chimie 1977

Founded in 1853, the École Spéciale de Lausanne was renamed École Polytechnique Fédérale de Lausanne in 1969.

Martin Vetterli (président), Gisou van der Goot (Vice-présidence pour la transformation responsable - VPT), Jan Hesthaven (Vice-présidence académique - VPA), Ursula Oesterle (Vice-présidence pour l’innovation - VPI), Françoise Bommensatt (Vice-présidence pour les finances - VPF), Matthias Gäumann (Vice-présidence pour les opérations - VPO) et Tristan Maillard (secrétaire général) © Catherine Leutenegger

EPFL is structured as a Direction, Schools, Colleges, an EPFL Assembly, a Council of EPFL Teachers, Centers and Central Services.

Le logo de l'EPFL

The “EPFL” brand: our name, our logo and our official font.

Capture d'écran de statistiques de l'EPFL

Découvrez les statistiques plus détaillées relatives à l’éducation, la recherche, l’innovation, les finances, le personnel et les rankings de l’Institution.

Extrait du EPFL key performance indicators 2020 © EPFL

Discover our School’s main achievements in numbers.

GIF invitant à explorer le rapport annuel 2020

Browse through the current annual report, or access the archives of previous years.

EPFL Guidelines, Compliance Guide and Disclaimer

Vue aéienne du campus de l'EPFL

See the online directory, or discover how to get more information about EPFL.