News & Media

The Mediacom department is in charge of internal and external communication for the EPFL. It is also responsible for organizing events on campus.
Un parterre d'invités, de dos, assis sur des chaises. Un écran affiche une image de l'ArtLab. Au fond à droite, un orateur debout derrière un podium.

Au premier plan, Silke Pan teste le nouvel exosquelette TWIICE. Au second plan, plusieurs journalistes la filment.

The Mediacom Content team answers your questions about current events on campus and the School’s members.

Visite des EPFL Alumni au laboratoire d'ergonomie éducative (CHILI) du prof. Pierre Dillenbourg. Au premier plan, une personne prend des photos avec un smartphone.

Mediacom Content is at your disposal if you wish to contact a scientist at EPFL or find an expert in a particular field.

Une édutiante interviewée par une radio lors de la Conférence de presse NeighborHub Swiss Living Challenge. Blue Factory, Fribourg

We organize press visits on campus for you, and assist the film crews.

EPFL Magazine

The November issue of the journal for the EPFL community is out.

Détail de la couverture du rapport d'activités 2017

Activity report

View the School’s activity report.

Packshot de revues Technologist

Technologist (2014 – 2019)

Scientific challenges and impact on society and the economy.

For the community

Un représentant de NeighborHub parlant à un journaliste de la SRF

Promote your activities in the media

We act as an intermediary between your research and the press.

Une salle pleine durant la remise des Masters en microtechnique

Internal communications

Internal communication includes all communication activities within EPFL.

Kelvin Sholar au piano, Fuasi Abdul Khaliq au saxophone ténor, Charles Sammons à la contrebasse et Eric Vaughn à la batterie

Organize an event

You want to organize an event on the EPFL campus?

An image description

Our social networks are updated daily with photos of the campus, the School’s scientific news and useful information.

Press

EPFL P-MEDIACOM