Campus Lecture

March 6, 2019 | 16:00 | Forum Rolex

Chromosome End Maintenance in Aging-Related Processes and Diseases: What Are the Implications?

Nobel Laureate in Physiology or Medicine in 2009

Elizabeth H. Blackburn (born on 26 November 1948) is an Australian-American molecular biologist, researcher at the University of California, San Franscisco.

Her research focuses on telomeres, which are the protective caps that lie at each end of a chromosome and are essential to preserve the genetic information. In 1984, she co-discovered telomerase, an enzyme that helps the chromosome keep its length by producing telomeres.

Jeannette Wing

Jeannette M. Wing, née le 4 décembre 19561, est professeur d'informatique à l'Université Carnegie-Mellon (sur une chaire intitulée professeur du président). Elle est directrice du département d'informatique. Elle a reçu son Bachelor et son Master au Massachusetts Institute of Technology (MIT) en 1979, puis son PhD en 1983, toujours au MIT. Ses domaines d'intérêt sont les systèmes de spécification et de vérification, concurrents et répartis, ainsi que les langages de programmation. Avec Barbara Liskov, elle développa une définition particulière du sous-typage, connue sous le nom de principe de substitution de Liskov.