EPFL FRIBOURG

Depuis 2015, l’EPFL Fribourg est établie au smart living lab, un centre de recherche et développement dédié à l’habitat du futur, dans le quartier d’innovation de blueFACTORY. La construction du nouveau bâtiment du smart living lab est prévue dès 2020 à Fribourg.

smart living lab

Le smart living lab rassemble l’expertise de l’EPFL, la Haute école d’ingénierie et d’architecture de Fribourg et l’Université de Fribourg dans les domaines de recherche des technologies de la construction, bien-être et comportements, interactions et processus de conception, et systèmes énergétiques. Il implémente des projets de recherche interdisciplinaires grâce à des expérimentations en conditions réelles, impliquant des chercheurs et des entreprises. Les partenaires privés, publics et académiques désirant développer des projets innovants ont ainsi accès à d’excellentes infrastructures de recherche, au coeur du Switzerland Innovation Park (SIP) Network West EPFL.

smart living lunches

2019-02-06 2019-12-03

Lieu et salle: smart living lab, Fribourg room

Dr Dusan LICINA, PATT

EESS talk on "The Pig-Pen Effect: Immersed in a Cloud of Particles and Bioaerosols"

2019-04-16 12:15:00 13:00:00

Avec: Dr Dusan Licina, tenure track assistant professor, Smart Living Lab, Fribourg  He is a Tenure Track Assistant Professor of Indoor Environmental Quality at the School for Architecture, Civil, and Environmental Engineering (ENAC) at EPFL. He leads the new smart living lab's research group Human-Oriented Built Environment Lab (HOBEL) in Fribourg since 1 June 2018. Before moving to Switzerland, Dusan completed with postdoctoral work at University of California Berkeley, and before that, a joint PhD degree at the National University of Singapore and Technical University of Denmark. He specializes in air quality engineering, focusing on sources and transport of air pollutants in buildings, human exposure assessment, and optimization of building ventilation systems with an aim to improve air quality. Dusan is passionate about raising awareness about the air quality issues worldwide and developing buildings of the future that are not only energy efficient, but that also contribute to “Michelin Star” indoor environmental quality.
Lieu et salle: GR C0 01

Invited Talk #3 | Prof. Wouter van Marken Lichtenbelt