O. Forme et type(s)

The orientation Forme et type(s) proposes two axis of reflection.

Form’s studio pursues the work started the preceeding years, expands its practice by not only examining buildings, but also ways of working, considering the complexity of authorship, the negotiation between the projected and the realized, the strategies of a project and its possible significance; in other words Form’studio interest lays in the cultural ambition of architecture.

LDM’ studio considers that the advent of new digital technologies has had a twofold impact on architectural thinking and urban design, transforming, on one hand, the processes for form generation and design production through algorithmic and parametric technologies, and, on the other hand, enabling an escape from the static fate of the built environment by facilitating dynamic interaction between inhabitants and their surrounding.

Contenu de la formation
Obligatoire
Atelier Enseignants C
Théorie et critique du projet MA1 ** Geers 13
Théorie et critique du projet MA1 ** Huang 13
UE
UE L : Art et architecture: constructing the view I ** Schaerer Philipp 4
UE U : Cartography ** Maçães E Costa 4
UE X : Experience Design ** Huang 4
Cours
De la structure à l’ornement Picon 3
Architecture et construction de la ville I ** Gilot 3
Critique du projet urbain contemporain ** Marot 3
Visions et Utopies ** Braghieri 3
Conseillé
Atelier
Théorie et critique du projet MA2 ** Geers 13
Théorie et critique du projet MA2 ** Huang 13
UE
UE N : Art and architecture: constructing the view II Schaerer Philipp 4
Cours
Analyse du cycle de vie, écobilan Payet 3
Architecture autonome Lampariello 3
Architecture et construction de la ville II Gilot 3+3
Caractères architecturaux et urbanismes de l’Islam Gachet 3
Projets métaphoriques : d’Archizoom à Koolhaas Gargiani 3
Urbanisme en Asie Ferrari / Graezer-Bideau 3
Urbanisme et territoires Drevon / Kaufmann / Messer 3
* Se référer à l’art. 3 al. 4 du règlement d’application.
** obligatoirement un des cours, tous pouvant être suivis, et obligatoirement une des unités d’enseignement et un des ateliers de projet.