Press & Events

EPFL provides over 350 local teachers with computer science training

29-08-2019

During the 2018–2019 school year, expert coaches from EPFL and HEP Vaud trained teachers from ten pilot schools on how to teach computer science and computational thinking to pupils aged 4–8 years, with a strong focus on unplugged activities. In the first year, the project reported an incredible adoption rate of 97%.If you want to (...)

Computer Science Unplugged à la Square

29-08-2019

Le Project Square se propose de démystifier les algorithmes au primaire sans utiliser d’écrans. Une méthode permettant de vulgariser la pensée informatique pour les nouvelles générations.We Are Play Lab, fondation derrière le projet, collabore aussi avec l'équipe de LEARN pour explorer l'apprentissage de la pensée computationnelle avec ce matériel unplugged.A lire dans Le Tempshttps://www.letemps.ch/suisse/bancs-lecole-debranchee

Dynamico aide à detecter les difficultés d’écriture

27-08-2019

Le projet Dynamico du CHILI Lab dans Le TempsUne tablette au secours des élèves qui peinent à écrire

Pedagogical innovation through performing arts and improvisation methods

21-06-2019

EPFL hosts first conference on performance art in higher educationOn June 13th and 14th, EPFL and the University of Neuchatel (UNINE) organized the first Symposium on Higher Education Learning through Performance Practices on the EPFL campus. The event offered an opportunity for exchange on applying performing arts and improvisation methods to higher education, with a (...)

LEARN Award finalists presented during EPFLs education day

21-05-2019

02.10.18 - La vitesse et l'impact de la transformation numérique impliquent des défis colossaux qui ne peuvent être résolus que par des pratiques pédagogiques appropriées visant à préparer les futurs citoyens à embrasser les perspectives de la société numérique.Pour contribuer à ces évolutions imminentes, l'EPFL inaugure un « Center for learning sciences ». LEARN.L'objectif du (...)

L'EPFL inaugure LEARN, le « Center for learning sciences »

08-10-2018