
Online informal research event on 1.12.20
In order to study the impact of Covid-19 on education, educational researchers have quickly accompanied the emergence of new teaching and learning practices with research activities. These studies can make a significant contribution to understanding what has happened, but also to preparing future scenarios, based on evidence.The Swiss Conference of Cantonal Ministers of Education (EDK/CDIP), (…)

Rapport sur les expériences de l’enseignement à distance
Rapport enseignement à distance VDRésuméDans ce rapport, nous offrons un aperçu du vécu des enseignants vaudois pendant la période de confinement COVID-19. Cet aperçu est nourri des résultats généraux du sondage « A votre écoute », sondage distribué aux enseignants du Canton de Vaud après quatre semaines d’enseignement à distance, et aussi d’entretiens effectués avec (…)

Factsheet about response to lockdown in Swiss Higher Education institutions
As part of documenting changes related to education under lockdown, a team at EPFL has developed a simple data gathering tool that aimed to collect responses across the higher education sector in Switzerland. The collected information was added to a shared repository and is publicly available: https://go.epfl.ch/HE_lockdown_responseThe data was collected through a simple survey sent (…)

L’école après covid-19
Pierre Dillenbourg partage ses réfléxions sur l’éducation après covid-19. Comment rendre l’école plus robuste, en intégrant les expériences faites avec l’enseignement à distance?

Research into experiences of teaching at EPFL during social isolation
To all EPFL teachersSo you were not prepared to move all your teaching online, in this within some days (or hours)? But you made it!!! And you probably constantly keep adapting your online teaching to make it work better for yourself, your teaching team, and your students. This adaptation effort is impressive!Such a massive movement (…)

Crowdsourcing ideas for interactive digital open learning resources
The Center LEARN has launched a project for the creation of around ten interactive digital learning resources per year to facilitate the digital transition in secondary education. This project is coordinated by the LEARN Center at EPFL with the support of Credit Suisse Foundation. A first call for proposals is open to any teacher in (…)

Solutions for distance learning
Due to the closing of schools, authorities, school directions, and teachers are in an sudden need for distance education. In order to help them finding solutions, the Swiss EdTech Collider has created a list of startups that are proposing solutions for distance learning.You can find the list in German, English and French on the front (…)

Interview with LEARN Award finalist Philippe Kobel on teaching with the Go-Lab platform
Read the interview on BOLD, a great Blog on Learning and Developmenthttps://bold.expert/classes-should-be-designed-for-students-to-experiment-and-be-critical/

LEARN Day 27.11.2019
LEARN Day – Technologies et robotique pour l’innovation en éducation27.11.2019, Berne(deutsche Version unten)Cet événement bilingue est organisé par Le Centre LEARN de l’EPFL, NCCR Robotics (pôle national de recherche en robotique) et le Swiss EdTech Collider (le centre pour les entrepreneurs EdTech). Il a pour but d’encourager les échanges entre chercheurs et praticiens autour des (…)

EPFL provides over 350 local teachers with computer science training
During the 2018–2019 school year, expert coaches from EPFL and HEP Vaud trained teachers from ten pilot schools on how to teach computer science and computational thinking to pupils aged 4–8 years, with a strong focus on unplugged activities. In the first year, the project reported an incredible adoption rate of 97%.If you want to (…)

Computer Science Unplugged à la Square
Le Project Square se propose de démystifier les algorithmes au primaire sans utiliser d’écrans. Une méthode permettant de vulgariser la pensée informatique pour les nouvelles générations.We Are Play Lab, fondation derrière le projet, collabore aussi avec l’équipe de LEARN pour explorer l’apprentissage de la pensée computationnelle avec ce matériel unplugged.A lire dans Le Tempshttps://www.letemps.ch/suisse/bancs-lecole-debranchee

Dynamico aide à detecter les difficultés d’écriture
Le projet Dynamico du CHILI Lab dans Le TempsUne tablette au secours des élèves qui peinent à écrire

Pedagogical innovation through performing arts and improvisation methods
EPFL hosts first conference on performance art in higher educationOn June 13th and 14th, EPFL and the University of Neuchatel (UNINE) organized the first Symposium on Higher Education Learning through Performance Practices on the EPFL campus. The event offered an opportunity for exchange on applying performing arts and improvisation methods to higher education, with a (…)

LEARN Award finalists presented during EPFLs education day
02.10.18 – La vitesse et l’impact de la transformation numérique impliquent des défis colossaux qui ne peuvent être résolus que par des pratiques pédagogiques appropriées visant à préparer les futurs citoyens à embrasser les perspectives de la société numérique.Pour contribuer à ces évolutions imminentes, l’EPFL inaugure un « Center for learning sciences ». LEARN.L’objectif du (…)

L’EPFL inaugure LEARN, le « Center for learning sciences »
02.10.18 – La vitesse et l’impact de la transformation numérique impliquent des défis colossaux qui ne peuvent être résolus que par des pratiques pédagogiques appropriées visant à préparer les futurs citoyens à embrasser les perspectives de la société numérique.Pour contribuer à ces évolutions imminentes, l’EPFL inaugure un « Center for learning sciences ». LEARN.L’objectif du (…)